8. De OBU inleveren

Bent u van plan om binnen de 3 weken terug naar België te komen?

  • Ja: Bewaar uw OBU
  • Nee: Lever uw OBU in

Lees hieronder meer.

Bent u van plan om binnen de drie weken terug naar België te komen? Dan hoeft u uw OBU niet in te leveren wanneer u België verlaat.

Wij adviseren u uw OBU te bewaren en uw service point account te upgraden naar een standaardaccount; hiermee bespaart u tijd de volgende keer dat u België binnenrijdt, aangezien u dan niet opnieuw bij een Service punt hoeft te stoppen voor een OBU!

Komt u niet terug naar België binnen de komende 3 weken? Lever uw OBU in. Dit doet u zo!

U kunt uw OBU inleveren via de  Road User Portal, of bij een Service punt:

1) Road User Portal:

Log in op de RUP en volg het OBU teruggaveproces. U kunt de OBU terugsturen per post (zie onze Checklist voor een goede verpakking) of u kunt deze inleveren via onze OBU-ophaaldienst. Ons retouradres is te vinden op de Road User Portal. Wij verwijzen u naar onze handleidingen “Een OBU via het Road User Portal inleveren” (via de Road User Portal) en “Hoe moet ik mijn OBU correct inleveren?” voor meer informatie.

HOE MOET UW OBU ERUITZIEN WANNEER U DEZE INLEVERT VIA DE ROAD USER PORTAL?
- de OBU moet in goede werkende staat en onbeschadigd teruggegeven worden,
- de batterij moet teruggegeven worden (en zich in de OBU bevinden),
- de 4 zuignappen moeten teruggegeven worden (en op de OBU bevestigd zijn),
- de originele voedingskabel moet teruggegeven worden (en om de OBU gewikkeld zijn),
- de rode hoofdzegel (rechterbenedenhoek aan de achterkant van de OBU) mag niet verbroken of verwijderd zijn,
- de rode zegel van het batterijvak (in het midden aan de achterkant van de OBU) mag niet verbroken (behalve als uw OBU vast geïnstalleerd was) of verwijderd zijn.
Lees onze folder voor meer informatie!

VERPAK UW OBU (1 OBU PER PAKKET!) zoals beschreven in onze Checklist voor een goede verpakking (zie hieronder) en gebruik UITSLUITEND HET ADRESETIKET DAT U VIA DE ROAD USER PORTAL GEKREGEN HEEFT!

rup return

Checklist voor een goede verpakking

Zorg ervoor dat uw pakket veilig en op tijd aankomt door de verpakkingsinstructies en -procedures hieronder te volgen.
1 OBU per pakket!
✓ Gebruik een stevige kartonnen doos met volledig intacte kleppen
✓ Verwijder alle etiketten, waarschuwingssymbolen voor gevaarlijke materialen en andere oude verzendmarkeringen op de doos die niet meer van toepassing zijn
✓ Pak alle artikelen afzonderlijk in
✓ Gebruik geschikt beschermingsmateriaal zoals bubbelfolie of polyurethaanchips
✓ Gebruik stevige tape die speciaal bedoeld is voor transport
✓ Gebruik geen touw of papieren omslagen
✓ Gebruik enkel het adresetiket dat u op de Road User Portal gekregen heeft, waarop zowel het bestemmings- als het retouradres duidelijk en volledig vermeld staan
✓ Stop een duplicaat van het adresetiket in het pakket

2) Service punt:

Ga naar een Service punt en volg het teruggaveproces om uw OBU direct in te leveren. Voor meer details, zie onze  handleiding "Een OBU aan een Service punt inleveren". Wij wijzen u erop dat uw OBU automatisch gedeactiveerd wordt wanneer deze in de tolterminal is ingevoerd.

HOE MOET UW OBU ERUITZIEN WANNEER U DEZE INLEVERT BIJ EEN SERVICE PUNT?
- de OBU moet in goede werkende staat en onbeschadigd teruggegeven worden,
- de batterij moet teruggegeven worden (en zich in de OBU bevinden),
- de 4 zuignappen moeten teruggegeven worden (en op de OBU bevestigd zijn),
- de originele voedingskabel moet teruggegeven worden (en om de OBU gewikkeld zijn),
- de rode hoofdzegel (rechterbenedenhoek aan de achterkant van de OBU) mag niet verbroken of verwijderd zijn,
- de rode zegel van het batterijvak (in het midden aan de achterkant van de OBU) mag niet verbroken (behalve als uw OBU vast geïnstalleerd was) of verwijderd zijn.
Lees onze folder voor meer informatie!

 

Plaats de OBU ZONDER de plastic verpakking in de Service punt-tolterminal!

 

return sp