Waar en hoe kan een OBU (On Board Unit) verkrijgen/bestellen?

Er zijn drie manieren om een OBU te verkrijgen: online via de Road User Portal, via een Business Partner of meteen aan een Service punt.

1) U kunt een OBU bestellen op de Road User Portal. Uw OBU wordt per post opgestuurd en wordt in de EU geleverd binnen twee tot vijf werkdagen na ontvangst van een waarborg van €135. Voor meer informatie, lees de handleiding “On Board Unit bestellen”.

2) Heeft u dringend een OBU nodig, dan kunt u er één verkrijgen bij een Service punt. Service punten zijn overal in België en in het buitenland rond de grensovergangen gelegen. Gelieve onze Korte handleiding te lezen voor meer informatie. Als u aan een Service Punt geregistreerd hebt, hebt u een fast-track account aangemaakt. U moet dan naar een volledige account upgraden binnen de 15 dagen om de officiële facturatiedocumenten te kunnen ontvangen en dus de BTW op de Sofico (vloot)facturen (voor Wallonië) te kunnen recupereren. De handleiding Uw fast-track account naar een volledige account upgraden” beschrijft het proces. 

3) U verkrijgt een OBU en betaalt de tol via een Satellic Business Partner. Ten eerste moet u klant van deze Business Partner zijn of worden en moet u dus een contract met hem ondertekenen. Zodra u een bekende klant van een specifieke Business Partner bent, is het mogelijk om "Satellic Business Partner" als betaalmiddel te kiezen bij het bestellen van een OBU op de Road User Portal of aan een Service punt.

Bekijk onze FAQ "Welke informatie en welke documenten heb ik nodig om een OBU te verkrijgen?" voor details.

Was deze informatie nuttig?
Yes
No
Bedankt voor uw feedback!
Kunnen wij iets anders doen om onze website te verbeteren? Laat het ons weten via het contactformulier!