Hoe moet ik mijn OBU correct inleveren?

U kunt uw OBU hetzij via de Road User Portal, hetzij via een Service punt inleveren.

  • Indien u uw OBU aan een Service punt wilt inleveren, raden wij u aan om onze Volledige Service punt Gebruikershandleiding te lezen. Indien u uw OBU aan een Service punt inlevert, moet u de OBU zonder de verpakking in de OBU inleverbox van de tolterminal steken, zodra u het teruggaveproces aan het Service punt afgerond heeft. De OBU moet ingeleverd worden met de kabel rond de OBU gewikkeld en met de zuignappen op de OBU geplaatst.
  • Indien u uw OBU via de Road User Portal wilt inleveren, gelieve de RUP handleiding “Een OBU inleveren” te lezen. Indien u uw OBU per post (naar Arvato Services Healthcare Benelux, Maalbeekweg 57, 1930 Zaventem, België) of via de OBU ophaaldienst wilt inleveren (OPGELET: 1 OBU per pakket!), verpak dan uw OBU volgens de "Checklist voor een goede verpakking" (zie hieronder) en gebruik ENKEL het adresetiket dat u op de Road User Portal aan het einde van het teruggaveproces heeft verkregen! 

    Checklist voor een goede verpakking:
    Gebruik een stevige kartonnen doos met volledig intacte kleppen
    Verwijder alle etiketten, waarschuwingssymbolen voor gevaarlijke materialen en andere oude zendmarkeringen op de doos die niet meer toepasselijk zijn
    Pak alle artikelen afzonderlijk in
    Gebruik geschikt beschermingsmateriaal zoals bubbelfolie of polyurethaanchips
    Gebruik stevige tape die speciaal bedoeld is voor transport
    Gebruik geen touw of papieren omslagen
    Gebruik enkel het adresetiket dat u op de Road User Portal heeft verkregen, waarop zowel het bestemmings- als het retouradres duidelijk en volledig vermeld staan
    Steek een duplicaat van het adresetiket in het pakket

Belangrijk!
Gelieve te noteren dat teneinde de waarborg van uw OBU volledig terugbetaald te krijgen:
- uw OBU in Goede StaatOnbeschadigd en Volledig moet teruggegeven worden (dat wil zeggen met de batterij, de voedingskabel en de 4 zuignappen)
- de rode hoofdzegel (in de rechter onderhoek aan de achterkant van de OBU) niet verbroken of verwijderd mag zijn 
- de rode zegel van het batterijcompartiment (in het midden op de achterzijde van de OBU) niet verbroken of verwijderd mag zijn (behalve in het geval van een permanente installatie )
- Al de bovengenoemde componenten van de OBU moeten in één pakket worden teruggestuurd. Dit betekent dat we geen OBU-componenten accepteren die apart worden verzonden.

Download onze folder “Hoe moet ik mijn OBU correct inleveren?" met talrijke voorbeelden van OBU’s die correct – of niet correct – zijn ingeleverd!

Na het inleveren van de OBU
Satellic beslist op onafhankelijk wijze omtrent de terugbetaling van de waarborg en deze beslissing zal via e-mail gecommuniceerd worden op het e-mailadres dat u aan Satellic heeft meegedeeld. Indien Satellic oordeelt dat u het recht heeft op een terugbetaling van de OBU waarborg en indien een geldig bankrekeningnummer (IBAN en BIC) aan de Service punt of op de Road User Portal werd ingevoerd, wordt uw OBU waarborg terugbetaald binnen de 30 dagen na ontvangst van de OBU.

Was deze informatie nuttig?
Yes
No
Bedankt voor uw feedback!
Kunnen wij iets anders doen om onze website te verbeteren? Laat het ons weten via het contactformulier!