Houd er rekening mee dat het retourneren van een OBU via het Road User Portal en de ophaaldienst uitsluitend beperkt is tot retourzendingen vanuit de Europese Unie. Voor retourzendingen uit elk ander land zijn de verzend- en douanekosten geheel voor rekening van de gebruiker. Satellic zal elke zending weigeren die niet aan deze eisen voldoet en zal daarom de waarborg niet kunnen terugbetalen.
Wij adviseren daarom uw OBU via een Service Point te retourneren en raden u aan onze "Volledige gebruikershandleiding voor Service Points" te lezen. Als u uw OBU bij een servicepunt inlevert, moet u de blister zonder blister in de OBU-inleverbox van de betaalterminal doen wanneer u de OBU-inleverprocedure bij het servicepunt hebt voltooid. Met het oog op recycling raden wij alle gebruikers aan de batterijen en zuignappen mee te nemen wanneer zij hun OBU's inleveren.
Als u er toch de voorkeur aan geeft uw OBU per post of via een andere vervoerder te retourneren, moet u de juiste inklaringsinformatie bijvoegen die u hieronder vindt: