NL
Menu

Misgelopen update op sommige OBU's

Misgelopen update op sommige OBU's

Om te garanderen dat elke vrachtwagen voldoet aan de Belgische regelgeving met betrekking tot de kilometerheffing, werkt Satellic zijn systemen en OBU's regelmatig bij.
Afgelopen donderdag (23 april 2020) is Satellic, per batch,  begonnen met het uitrollen van zijn laatste update. Hoewel de update bij een overgrote meerderheid van de OBU's met succes werd uitgevoerd, bleek dat een deel van de OBU's na de herstart geblokkeerd waren.
Zodra het probleem  werd gedetecteerd, stopte Satellic onmiddellijk met de uitrol van de update en analyseerde wat er fout ging.

Voordat de update werd gestopt, had deze al 77 712 van de 670 000 OBU's die Satellic in omgang heeft bereikt.
Daarvan wachten nog ongeveer 4.000 updates in afwachting van het feit dat de OBU wordt ingeschakeld om effectief te worden geïnstalleerd, en er zijn ongeveer 900 gevallen van blokkering bevestigd.
Helaas heeft de uitzonderlijke configuratie van het callcenter, gezien de bijzondere omstandigheden waarmee de hele wereld op dit moment wordt geconfronteerd, het niet mogelijk gemaakt om alle verzoeken snel te behandelen, wat de zeer begrijpelijke frustratie van de gebruikers nog vergroot.

Als betrouwbare provider zal Satellic, zoals altijd, zijn verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van zijn klanten:

  • Het proces voor de terugbetaling van de volledige aanbetaling zal voor de betrokken OBU's worden vereenvoudigd en tot maximaal 10 werkdagen teruggebracht.
  • Dezelfde regel zal gelden voor de terugbetaling van het saldo van vooruitbetaalde OBU's.
  • Satellic zal proactief en individueel contact opnemen met elke betrokken gebruiker om een eerlijke compensatie te bieden voor de veroorzaakte problemen.

Bovendien zijn onze teams 24/7 bezig om een oplossing te ontwikkelen die op dit moment in de testfase is. Op die manier kunnen we binnenkort een gecorrigeerde versie van onze update uitrollen en er opnieuw voor zorgen dat elke vrachtwagen die op het Belgische wegennet rijdt, in overeenstemming blijft met de toepasselijke reglementering.

Tot slot willen we onze diepste verontschuldigingen aanbieden aan de gebruikers en de ondernemingen die door deze kwestie werden getroffen.