NL
Menu

Wat moet ik doen indien het scherm van mijn OBU “GEBLOKKEERD” weergeeft?

De OBU kan voor verschillende redenen geblokkeerd zijn. Graag raden we u aan om de volgende verificaties uit te voeren: 

  • Indien u een e-mail heeft ontvangen betreffende een afkeuring van uw boorddocument, moet u in de Road User Portal uw boorddocumenten controleren en nagaan of alle gegevens die u heeft ingegeven, overeenkomen met de gegevens op de boorddocumenten. 
  • Indien u prepaid heeft gekozen als betaalmethode, kijk na of er tegoed op uw OBU staat.
    Wanneer er geen saldo op uw OBU is, voegt u maar krediet toe aan uw prepaidsaldo. Dit is mogelijk aan een Service punt of via de Road User Portal. Meer informatie vindt u in de handleiding "Krediet toevoegen aan uw OBU". 
  • Indien u post-paid heeft gekozen als betaalmethode, moet u controleren of uw kredietkaart niet geblokkeerd is, bijvoorbeeld doordat de limiet van uw kaart overschreden is. Ook de pre-autorisatie van uw kredietkaart moet geslaagd zijn. Indien niet, neem contact op met de uitgever van uw kredietkaart. 
  • Is uw OBU “actief”? Dit kunt u nakijken op de Road User Portal, bij “Mijn OBU’s”. 
  • Indien uw OBU als "gestolen" of "verloren" aangeduid is, wordt deze geblokkeerd. 

Indien uw OBU nog altijd geblokkeerd is nadat u het bovenstaande heeft gecontroleerd, kunt u contact opnemen met de Klantendienst.

Was this information helpful?
Yes
No
Thank you for your feedback!
Anything else we can do to improve our website? Let us know in the contact form