Waarom zijn de afrekeningen (vloot) en (vloot)facturen niet in de taal die ik op de Road User Portal geselecteerd heb?

Volgens de Belgische taalwetgevingen wordt de factuur voor elke regio opgesteld in de officiële taal of talen van dit Gewest. Dit betekent dat :

  • Als u de tol via een prepaid betaalwijze, of via een post-paid betaalwijze met kredietkaart betaalt, ontvangt u uw afrekeningen van het Vlaamse Gewest in het Nederlands, uw afrekeningen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in het Frans en in het Nederlands, en uw facturen van het Waalse Gewest (Sofico) in het Frans. Het overzicht wagenpark (optioneel) en het overzichtsdocument krijgt u in de taal die u zelf verkiest (Engels, Frans, Nederlands of Duits) en het detailblad per voertuig (optioneel) altijd in het Engels. 
  • Als u de tol via een post-paid betaalwijze betaalt met tankkaart, via een Business Partner of via domiciliëring, ontvangt u uw vlootfacturen van Wallonië (en de bijlage daarbij) in het Frans, uw afrekeningen vloot van het Vlaamse Gewest (en de bijlage daarbij) in het Nederlands en de afrekeningen vloot van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (en de bijlage daarbij) in het Frans en in het Nederlands. Het overzicht wagenpark (optioneel) en het overzichtsdocument krijgt u in de taal die u zelf verkiest (Engels, Frans, Nederlands of Duits) en het detailblad per voertuig (optioneel) altijd in het Engels. 

Gelieve het deel “3.2 Taal van facturatiedocumenten” van onze Facturatiegids te lezen voor meer informatie ("Facturatiegids - Als ik de tol post-paid met behulp van een tankkaart, een Business Partner of per domiciliëring betaal" OF "Facturatiegids - Als ik de tol prepaid, of post-paid met kredietkaart, betaal").

Was deze informatie nuttig?
Yes
No
Bedankt voor uw feedback!
Kunnen wij iets anders doen om onze website te verbeteren? Laat het ons weten via het contactformulier!